.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوری اسلامی شنبه


* خبرهاي رسيده از قم حاكي است تحولاتي در دو نهاد مهم حوزوي در جريان است. بنابر اين گزارش، پس از 14 سال رياست حجت الاسلام سيدابوالحسن نواب بر مركز خدمات حوزه علميه قم، استعفاي وي پذيرفته شده و حجت الاسلام سيد حسين رباني، رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم جايگزين وي خواهد شد. همين گزارش مي‌افزايد: به زودي رئيس جديدي براي دفتر تبليغات تعيين خواهد شد.

* شوراي نگهبان مصوبه ايجاد وزارتخانه ورزش و جوانان را تاييد كرد. به گزارش آينده به نقل از بولتن وزارت ورزش و جوانان، شنيده‌ها حاكيست شوراي نگهبان مصوبه ايجاد وزارت ورزش و جوانان را در جلسه اخير خود تاييد كرد و قرار است در كنفرانس خبري كه شنبه صبح توسط كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان برگزار مي‌شود، اعلام رسمي اين خبر صورت پذيرد. الف نيز گزارش داد، با اعلام عدم مغايرت اين مصوبه مجلس، علي لاريجاني روز پنجشنبه قانون تصويب وزارت ورزش و جوانان را به دولت ابلاغ كرد. بدين ترتيب طبق قانون اساسي رئيس‌جمهور موظف است فردي را براي اخذ راي اعتماد به عنوان وزير ورزش و جوانان به مجلس معرفي كند.

* به گزارش خبرگزاري اهل بيت(ع) - ابنا - اظهارات "جمال الخاشقجي"، نويسنده و تحليلگر سياسي عربستاني و دبير روزنامه "اخبار العرب" مبني بر اينكه شيخ الازهر و مفتي عربستان بايد دست آيت‌الله سيستاني را ببوسند، خشم وهابيون افراطي را برانگيخته است. وي در مقاله خود از مواضع وحدت گرايانه آيت‌الله سيستاني حمايت و تقدير كرده و پرسيده است اگر آيت‌الله سيستاني فتواي قتل اهل سنت در عراق را صادر مي‌كرد، چه اتفاقي مي‌افتاد؟ و آيا اين امكان براي شيعيان وجود ندارد كه اتومبيلي را در مقابل مسجد اهل سنت منفجر ساخته و تعدادي را به قتل برسانند؟ وي در پاسخ به اين سوالات تاكيد مي‌كند: بي شك تنها كسي كه آرامش را براي شيعيان عراق به ارمغان آورده است، مرجع تقليدشان است. وي در ادامه از شيخ الازهر،‌ مفتي عربستان و قرضاوي مي‌خواهد به نجف اشرف سفر كرده و دستان آيت‌الله سيستاني را ببوسند. اين نويسنده عربستاني ضمن اشاره به نقش آيت‌الله سيستاني در انجام انتخابات آزاد در عراق و مقابله با توطئه‌هاي دشمنان مي‌افزايد: اين مرجع شيعه تلاش بسياري را براي پايان دادن به اختلافات بين شيعه و سني به كار مي‌گيرد؛ تا جايي كه از شيعيان مي‌خواهد در برخورد با اهل سنت و سلفي ها، منطق، عقل و صبر را به كار گيرند.

* مقامات امنيتي عراق به زائران و مسافراني كه به سمت كربلا در حركتند، اعلام كردند از پذيرفتن مهر براي نماز خودداري كنند. برخي از اين مهرها بمب گذاري شده است! به گزارش خبرگزاري اهل بيت(ع) - ابنا - مسئولان امنيتي عراق به زائران و مسافراني كه پياده درحال سفر به سمت كربلا هستند، بارها از طريق بلندگوهاي حسينيه‌ها و هيئات عزاداري كاروان‌ها به زائران هشدار دادند كه با خود براي نماز مهر به همراه داشته باشند و به هيچ وجه از افرادي كه در راه مهر توزيع مي‌كنند، مهر نگيرند! اعضاي وابسته به به القاعده اقدام به توزيع مهرهاي نماز ميان زائران حرم حسيني(ع) كرده‌اند كه در آنها مواد منفجره خفيفي كار گذاشته شده كه با سجده كردن منفجر مي‌شوند! همچنين اين منابع امنيتي براي چندمين بار به زائران درباره تحويل گرفتن غذا از اماكن مشكوك هشدار داده و از آنها خواسته است تا به رستوان‌ها و يا حسينيه‌هاي معتبر و شناخته شده مراجعه كنند. كشتار چند روز گذشته بغداد در اثر انفجاربمب‌هاي كار گذاشته شده در "سر"هاي نمادين شهداي كربلا و نيز پرچم‌هاي اهدايي القاعده به زوار بود!


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.